Meet Stèfanie en Femke (aka mijn stagebeleiders). Stèfanie – vogelview – Feijen weet (bijna) alles over Jonge Harten, maar pin me er niet op vast. Femke – detailfreak – de Graaf is de rust zelve, maar je weet wat ze zeggen over roodharigen. Samen vormen ze de marketingmachine van Jonge Harten.
Lekker overzicht
Wanneer je het kantoor van Jonge Harten binnenstapt weet (en hoor) je direct wie Stèfanie Feijen is. Zelf noemt ze het ‘haar grote bek’, maar anderen zouden het omschrijven als ‘gezellig maar toch direct’. Stèfanie is verantwoordelijk voor de marketingstrategie van Jonge Harten. Dat betekent nadenken over het imago van Jonge Harten en alle strategieën en middelen uitdenken die nodig zijn om deze te verspreiden. Tijdens het festival zullen er weer veel flyers, pennen (ze schrijven méga lekker) en posters in je handen worden gedrukt. En daar zit Stèfanie achter. Maar niet gelijk in de prullenbak hè!
De wereld wat meer ballen geven
Zeggen waar het op staat. Dat is waar Stèfanie heel goed in is. “De wereld mag best wat meer ballen krijgen. Theater is toch helemaal niet eng?” Volgens Stèfanie is het nodig om af en toe jezelf uit te dagen om op een andere manier over jezelf en anderen te denken en zo je wereldbeeld te vergroten. Dat is ook waar ze haar eigen motivatie uit haalt. Toch vindt ze het zelf soms nog best wel ongemakkelijk om haar gevoel aan anderen te laten zien. Ze houdt graag de touwtjes in handen (en is daar ook goed in!). Ondanks dit alles daagt ze zichzelf elke dag weer uit en kom ik (haar stagiaire) elke week in awkward situaties terecht die Stèfanie dan nog nét wat ongemakkelijker weet te maken. Op een positieve manier natuurlijk, lachen is namelijk gezond (en er wordt wat afgelachen). Bijvoorbeeld die keer in het verzorgingshuis toen ik ten dans werd gevraagd door de 85-jarige Willem. Ik weigerde, maar Stefanie wilde mijn plaats natuurlijk wel innemen. Helaas waren Willem en zijn rollator toen al nergens meer te bekennen.
“Laat mij elke dag maar nadenken over het imago van een merk en de hoeveelheid aan werk dat daarbij komt kijken. Vind ik alleen maar lekker.” – Stèfanie Feijen
Een sprankeltje GLAM
Wat is een marketingmachine zonder een creatief brein? Juist. Nog steeds een machine maar dan zonder glam. Femke schrijft en bedenkt als online marketeer bij Jonge Harten alle ongemakkelijke, herkenbare en ongezouten social posts, video concepten en campagnes. Allemaal komen ze voort uit haar creatieve brein. Daarnaast heeft ze hier op kantoor de functie van officemanager. Ben je een keer een wachtwoord vergeten of een mailadres kwijt? Dan moet je bij Femke zijn. Ze is daarnaast een van de voorstanders van pepernoten in september. “Gewoon een lekkere snack. Moet het hele jaar kunnen, toch?”
Jonge Harten laat je nadenken
Drie jaren Jonge Harten verder is Femke haar wereldbeeld best veel veranderd. Gesprekken met collega’s en de voorstellingen die te zien waren op het festival deden haar nadenken over de essentie van bepaalde (complexe) vraagstukken die spelen in onze samenleving. Van zichzelf is Femke iemand die zich in iedereen wil kunnen verplaatsen. Ze denkt dan ook altijd goed na voordat ze haar reactie geeft. Een mooie eigenschap waar ik als stagiaire nog veel van kan leren.
“We worden losgelaten bij Jonge Harten. Dat is in zekere mate ook nodig om nog creatievere concepten te kunnen bedenken.” – Femke de Graaf
Tip van team Marketing (en de stagiaire)…
Niet lullen maar poetsen. Kom gewoon eens kijken op het festival in november. Ervaar het en trek daarna je bek open. Helemaal niet eng.
Choose your battles